30/01/2015

Плетки... или никога не е късно да се научиш да плетеш


Помня, че винаги когато гостувахме при моите баби (особено зимата), постоянно нещо плетяха. На молбата ми към тях да ме научат и мен получавах отговора седни-и-гледай-как-се-прави, след което със скоростта на светлината движеха ръце, куки и прежда и дочувах неразбираеми думи като наметка, опако, лицева и някакви заклинания като рибарски ластик или реглан ръкав. Изобщо тъмна Индия. Не съм преполагала, че след (хммм) тридесет години ще искам пак да се науча и че ще бъде от клипчета в ютуб. Сега вече сте напълно отегчени и си мислите за какъв зор плетене, това са бабешки работи, пълна скука. Може би е така, защото не сте хващали куки, започнете ли веднъж, няма спиране, човек се пристрастява. А започнете ли да правите неща с ръцете си - рисуване, плетене, бижута, глинени съдове, каквото се сетите, удовлетворението да видите или подарите нещо-направено-от-вас е неописуемо. 

Не си мислете, че до месец ще отворя магазин за плетени неща и че вече съм наясно с всички техники, знаци и съкращения, но пък мога да си изплета шал и шапка сама! И след години на учене и работа в маркетинг/журналистика/спорт открих, че приложните изкуства са моето нещо.



Ето няколко полезни сайта, ако ви е хрумнала идеята да се пробвате и вие: delia creates, purl bee, new stitch a day, а на български - hand hobby и napravi si sama. Ако не сте по куките, пробвайте плетене с ръце!


Images: blanche et orange

No comments:

Post a Comment